Superhäst

Det slog mig att jag svarade fel på en fråga jag fick i stallet idag.

Efter lekpasset i ridhuset ( som idag bestod av lite övergångar, varvbyten i galopp och spins i liberty. Sen öppnor och slutor både på spåret och på volt i skritt och trav, även diagonal slutor och piruetter på ”långa tyglar” skulle nog många kalla det för, Glaeda älskar det.)
Så gick vi som vanligt ut till transporten, för dagen hade jag planerat att lasta Glaeda igenom att stå i andra änden av 22′ repet bakom henne.

20130213-193603.jpg

Samtidigt kom det två tjejer ut från ridhuset, de stannade en liten stund och tittade, sen sa den ena lite ironiskt:
”Ni började träna på det där igår eller hur?” Jag hade hunnit glömma bort att de stod där så jag svarade bara lika ironiskt ”ja precis”

I den stunden tänkte jag på att jag ju lekt med själva transporten många gånger, och varje dag den senaste veckan. Men samtidigt, var det första gången jag lastade Glaeda på det sättet jag gjorde idag, men det såg tydligen allt för bra ut för att vara första försöket, varför jag själv inte var särskilt förvånad är enkelt.

I början var det svårt att förstå varför parellis program är upplagt som det är, men nu finns det inga frågetecken kvar, efter level 4 har man inte en häst, utan en superhäst! Det finns inte mycket jag och Glaeda inte klarar av nu för tiden!

2 thoughts on “Superhäst

  1. Hanna

    Hej! Jag har jobbat med de sju lekarna från marken, men är sugen på att gå vidare in på freestyle. Hur följer de stegen i ridningen? Upplevt det som att det är samma bas som i de sju lekarna, men vad gör jag för övningar rent konkret?

    1. joannanieznaj Inläggets författare

      Det är väldig mycket som tillkommer i freestyle, så mitt tips är att köpa level 1-2 dvderna för att se teorin bakom det. Det finns även många bra månadsdvder som går att se på parelliconnect.com, där mycket förklarats.

Kommentarer inaktiverade.