Uppdatering!

Det har hänt lite sen det senaste inlägget. Jag har hunnit fylla år, så ni läser inte längre en tonårings blogg. Mina flickors vistelse i deras barndomshem Gäverstad som bara skulle bli två veckor, blev sedan tre veckor och nu övergår till inackordering över vintern. Nu kan inget väder eller underlag hindra mitt mål!

Glaeda har tränat massor med freestyle inför filmning av Level 4, där de flygande byterna varit det stora hindret, nu kan hon göra de över en liten bom, men eftersom vi har tillgång till ridhus flera månader framåt så hoppas jag på en utveckling till byten utan bom! Men då vi bara fokuserat på byten, så behöver allt annat lite finlir, vilket ni kan se på filmen nedan. Den filmades i fredag, av min nyfunna parelli kompis som är medryttare på en häst i stallet bredvid, kan det bli bättre? Kameran är en födelsedagspresent, nu med inhandlat stativ blir även filmerna bättre! ( Den dåliga kvaliteten på filmen nedan är på grund av att den laddades upp till Youtube med medelhög kvalitet)

Observera i vilka lägen jag sträcker fram min hand och använder mig av ”halsringen” (en string, snöret vi brukar ha på carrotsticken, sitter runt halsen, världens bästa halsring) ni kommer se detta tydligt då jag använder den endast en gång då jag är nära kameran, för att glaeda missuppfattar mig lite / börjar anta lite för mycket över vad vi gör! Princip nr 2 som är Don’t make or teach assumptions måste Glaeda bli påmind om.

Glodis och jag har i fredags även ridit vår första lektion, det var inga avancerade saker men absolut behövligt för både mig som inte ridit ”dressyr” på några år och Glodis som aldrig gjort det. Jag fick en klar bild av vad hon gör med sin kropp när hon går på volt, och vad som behöver hamna vart för att hon ska gå korrekt, i skritt, trav är inte att tala om där än. Vi kollade även lite på tölten, som jag nu också vet hur vi ska jobba vidare med. Så det blir skritt, öppnor och lite tölt på schemat framöver, med bett på!