Ny sadel inhandlad!

Fredagskvällen spenderades med mamma i bilen på väg till västrahaninge för att titta på en sadel, en kort och bred Montsegur med horn såklart!

I bilen hade med vi med oss mammas som vi redan vet är så bred att den nästan blir för bred på några av våra hästar. Vi hade även med oss den andra montseguren jag testade i veckan. Vi kunde alltså jämfört bredden och se hur smal den inte fick va, och hur bred den gärna får vara. Bredden var perfekt så den följde med hem utan tvekan då det var ett riktigt kap för det priset!

20121001-110539.jpg

Premiärturen med sadeln blev på Snaelilja. Hon är vår lilla lilla islandshäst, 7 år, som inte blivit så mycket riden då jag tycker mig vara för stor för henne. Men igår blev det en tur, pre flight check gick bra, så jag hoppade upp och vi red ut en liten runda med mamma på Lilja (Snaeliljas mamma). Snae var helt otrolig! Superpigg och super känslig! Hon var som mina level 4 hästar när det gäller övergångar, tyglarna var helt onödiga! Helt otroligt, hon som inte ridits på några månader (och det går tydligen inte då bra när någon annan än jag ska rida henne heller..)

20121001-111237.jpg