Det här med skadad häst

Veterinärstudenterna har skrivit ett intressant inlägg om det här med att ha en skadad häst, vems fel är det, och vad säger alla andra?

bland kan jag bli chockad över hur taskiga vissa hästmänniskor är emot varandra och hur vi människor skapat något ”fult” av att en häst är halt eller markerar på ett ben. Under min tid som veterinärstudent så har jag vid många tillfällen stött på människor som haft halta hästar, och som är rädda för ”vad andra ska tycka” när det uppenbaras att deras häst är halt. På något sätt så har det blivit något fult att hästen är skadad och det blir ett himla hyssh om det.

NI kan läsa det här

Det jag märkt är att en halt /sjuk häst är ämnet utomstående hästmänniskor har mest att tycka till om! Jag har sällan fått så många kommentarer på ett inlägg som när jag skrev att Nicke markerade på två ben, och hur jag tänkte gå tillväga. Varför är det så? Är det för att det tyvärr är så vanligt med halta/sjuka hästar att alla har ”erfarenhet” av det?