Level 4 har nog aldrig varit så nära!

I helgen var Erika Furberg hos mig för att kolla inför min L4 med Glaeda, RBE. Det var Helt nya saker både för mig och för Glaeda. Hon är alldeles för känslig för sitt eget bästa, så mer ”press” och ännu ”Värre” friendly game fick vi göra tills hon var avslappnad.
Idag var första gången vi lekte sen lektionen. Det var inte lätt, tog längre stund än jag räknat med, men vi slutade när det gick Riktigt bra. Då kom det oväntade. Jag hade lekt i hagen så jag tog bara av grimman, ber jag henne inte om att stanna så går hon alltid iväg. Inte idag, hon stod och väntade medan jag fick ihop repet, och sen följde hon efter mig! Helt frivilligt! Så vi gick in i rundkorallen, och där fick vi vår första spin utan staketet!

Det ”komiska” i det hela är att jag aldrig satt så mycket ”press” eller slagit sticken så hårt i marken som jag gjorde idag. och detta fick min RbE, där friendly game varit hennes fiende, att vilja vara med mig?

Nu är det bara fortsätta surfa på den här vågen och förhoppningsvis hinna filma online L4 så snart som möjligt!

Nicke och Glodis gör också framsteg, båda har påbörjat travarbetet lite smått (det är knappast Trav än) och det går över förväntan. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar Nicke (gammal travare) att ha bärkraft istället för påskjut i traven. Trots att han inte travar, men tänker och närmar sig trav så breddar han de där bakbenen något otroligt, han flera decimeter ifrån sin tyngdpunkt. Men så fort han går ner till skritt igen så trampar bakbenet in där det ska vara väldigt fint.

Glodis ska snart få arbeta även under ryttare, drömmen är trots allt att tävla henne så småningom. Det är även dags för mig att rida mer ”dressyr” och lära mig känna vad det är som händer där under. Hennes pass kommer såklart fortfarande att börja ifrån marken.