Tack för den fina kommentaren!

Fick en kommentar på inlägget säg NEJ till ponnyakuten som jag bara är tvungen att dela med mig av. Tack Christina Alhberg

Jag var glad när Ponnyakuten skulle börja sändas, men redan från början blev jag djupt besviken. Jag blev illa till mods av att se hur dålig förståelsen är för hästen bland dessa “erfarna” hästtränare. När jag sen tänker tanken fullt ut att unga ryttare sitter och tittar på detta, tar tips ifrån dessa Rovdjur…sorry…jag menar tränare, som de ser som digniteter och rättesnöre, blir jag uppriktigt ledsen. Ett program som Ponnyakuten har ett stort ansvar för vad de lär ut och vad de visar. Särskilt eftersom deras publik är ung och många gånger oerfaren. Jag anser att man bör lägga ner programmet eftersom det uppmanar hästfolk att misshandla och missförstå sina hästar, djuren som de älskar och egentligen vill väl.