Kommentar om sadling

Fick en kommentar ifrån Alexandra, på inlägget jag skrev om skillnad på sadling och sadling.

Var tvungen att testa detta på våran ponny som inte bott här så länge ( som är känslig över hur saker och ting far över ryggen på honom )

Står jag med magen mot honom gick han, ställer jag mig vid han bog med sidan mot honom och svingar upp pad och sadel. Ja inte en fena rörde han. Mentalt så mycket mer avslappnad. Inte tänkt tanken heller på den skillnaden innan… Men nu vet vi 😀 Och framför allt, hästen gillar den senare versionen av sadlingen mycket bättre…

One thought on “Kommentar om sadling

  1. Jummie

    Det har jag också tydligt märkt med min häst som verkligen har nerverna på utsidan, att en sådan ”liten” grej kan göra så markant skillnad. Jag hade inte sett klippet innan, men kom fram till detta av en ren slump när jag valde att inte titta på min häst när jag sadlade och så antagligen också flyttade kroppen. Otroligt.

Kommentarer inaktiverade.