Till slut är jag framme!

Idag bar det av för att åka till Alison och David 3*** parelli instruktörer på the horse place, i England, syd västra delen, precis vid havet om jag förstått det hela rätt.

Först en sista minuten tripp till hööks och köpa nya (läderfria) chaps, eftersom mina sett sina sista dagar. Sen flög jag från Skavsta till Gatwick, och var framme vid kl 15.
Två timmar senare kom första tåget jag skulle med. Tåg är inte min grej, jag blir nervös till och med i lilla Norrköping när jag ska med ett tåg till Stockholm, massa perronger samtidigt som tåget bara står still i knappt en minut för ombordsstigning. När jag satt och väntade på tåget i Gatwick mot Reading, såg jag att tågen kan dela på sig efter en sträcka så man måste se till att sitta i rätt ände, kan det bli jobbigare?

När jag väl satt på det första tåget säger de snabbt att det är tio minuter försenat. Jag hade bara tio minuter till mitt nästa tåg… Utan att gå in på detaljer om hur hemsk stunden på nästa station var, så kan man kort sagt säga att jag missade tåget och fick ta ett senare, efter vilket de sedan fick fixa en taxi åt mig så jag kunde ta mig dit jag skulle. Jag flyger hellre jorden runt med 100 byten än åker tåg med ett byte…

Det var väldigt kul att se så mycket landskap både igenom tågfönstren och taxin. England är otroligt mysigt och vackert!

Till sist kom jag fram och kunde känna igen Alison då hon hade ett parelli instruktör märke på jackan.

Ska bli väldigt spännande att se vad vi hittar på imorn!

2 thoughts on “Till slut är jag framme!

  1. Bea

    Usch, då. Nä tåg är inget vidare det håller jag med om. Tur att du kom fram till slut i alla fall. Hoppas att du får en bra tid där.

  2. Tinna

    Håller med om att Gatwick station är läskig och fort går de tågen! Hoppas det blir ett bra besök och att det inte regnar på dig, regnjackan blev kvar i Linköping i lördags😉

Kommentarer inaktiverade.