Inridning dag 8

I fredags fick andi ta på sig sadel för första gången. Vi fortsatte sen att leka med circling som han haft svårt med. Men det gick riktigt bra i båda varven i trav! Vi gav oss även på galopp! När han väl är bekväm, och Left brain då rör han gärna på sina fötter!

Det blev några små bocksprång med sadeln på, men han sa inte så mycket mer. Sen hoppade jag upp.

Jag tänkte på att befästa ett bra mönster att efter uppsittningen ska han kunna stå still en stund, på egen hand = lösa tyglar, även om jag rör lite på mig när uppe. ( skilja på när jag vill att han ska gå framåt, och när jag vara fixar och donar där uppe. Även så att han i tr blir för ivrig och går iväg så fort ryttaren satt sig i sadeln.

Vi red runt lite i en kuperad hage mitt emot stallet. Han gick väldigt glatt, och den ojämna terrängen med mig på ryggen brydde han sig inte om. Vi har dock inte riktigt en bra singel för högre gångarter än. Det och mer halter, rygga och svänga utan protester ( han är väldigt lbe så han idéer är alltid mycket bättre än mina tycker han)