Lydig till olydig

Idag blev min ponny ett litet monster igen. Min mentor sa att vi har för mycket variation, så vi ska göra samma sak tills han blir med bekväm och mindre introvert.

Så på den plana sidan skulle vi göra en bowtie, alltså volt tillbaka och volt tillbaka. Det gick SKIT bra i trav! Så då gick vi vidare till galopp, vilket inte allt gick lika bra, han vägrade att svänga. Så jag bad om hjälp, och det var bara fortsätta som jag gjorde, det gick sämre och sämre så cezanne kom ner och försökte hjälpa mig. Vi la till en halt på spåret så att han skulle se ett mål. Snart gick det så dåligt att jag var tvungen att bli av med sticken och styra med tyglarna, det fungerade varken att svänga gasa eller bromsa som det brukade.

Nästa sväng sa min ponny NU RÄCKER DET och DROG! Så jag satt i full fart med ett One rein stopp, efter en stund tröttnade han på att springa med huvudet så snett så han stannade. Men det var en tillräckligt lång stund så att jag hann tänka att jag kommer att äta grus igen..

Vi tog oss tillbaka till cezanne och hon sa att han gjorde det hela så Left brain, att det inte ens var roligt. Han visste vad han ville….

Dock hade vi väldigt givande simulatorer på förmiddagen om hur vi lägger an vikt i svängar och steady rein.

På kvällen åkte vi för att se en rodeo i närheten. Bilder på det kommer senare. Det är mycket att hinna med i helgen: parelli games, testa att filma audition, plugga teori och knutar, kolla biljetter till England för att i höst kanske vara working student, sen har jag även fått flera frågor som jag inte hunnit svara på, hemskt ledsen!

Nu är det bara tre dagar kvar sen är det prov!

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy