Möte med Linda

Igår hade vi äran att träffa Linda parelli. Hon svarade på frågor och berättade lite nya historier, allt gick över tiden lite. Linda är super härlig och hon delade till och med med sig av en ny grej kring horsenality. Vad det är de olika lär oss.

20120607-075121 fm.jpg

På förmiddagen lekte jag med min ponny. Har inte lastat honom sen första testdagen, men det var inga problem, han är väldigt matfokucerad så han kände havren i transporten på långa vägar.

20120607-075336 fm.jpg

Sen hoppade jag upp på honom barbacka, han är ganska liten och har ändå en lite annorlunda trav från mina islandshästar hemma.

20120607-075524 fm.jpg

På eftermiddagen bad jag om hjälp med flygande byten och följsamhet i hoppning ifrån cezanne. Är verkligen jätte glad över att vi har henne! De flygande byterna gick sådär, han bytte bara fram, och jag var inte så suger på att ha honom i fyrsprång i den stora arenan…

På kvällen var det camp fire. Nedan ser ni halv syster till lindas hund vinney, hon är oemotståndlig.

20120607-075954 fm.jpg

Pat var med och spelade gitarr på kvällen, tillsammans med en tjej ur vår kurs och hennes föräldrar som var på besök.

20120607-080106 fm.jpg

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

