Smärtfri måndag

Förmiddagen gick väldigt bra, tills jag bad om hjälp ifrån coachen jag har den här veckan, hon är så kall och tråkig, och varje gång så backar vi några steg känns det som. Men innan gick det skit bra!

Det finns en platt stock som folk hela tiden vill att deras hästar ska stå på, förhoppningsvis. Så dit går jag och min ponny, hoppas på en hov eller två.. ”vill du att jag ska gå på den?” sa han då… Han är Grym den lilla skiten! ( han har blivit en liten skit sen jag ramlade av honom i lördags, men som tur var det ingen förutom Frida som såg det hela)

Efter vår fria lektid hade vi två lastningsdemos, som var väldigt intressanta!

Tack vare Fridas massage med anrika och kanske red light (vem vet vad som egentligen hjälpte mest) så kunde jag leka och rida med ponnyn idag. På eftermiddagen kollade vår indirekt och direkt tygel, med armarna i kors. Sen gjorde vi även 9 Step back up, och soft feel, där vi alltså rider med väldigt lätt kontakt i bettet.

20120604-071725 em.jpg

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

2 thoughts on “Smärtfri måndag

  1. Anna

    Ajaj, vem är det du har fått som coach? Hur lyckades du ramla av mitt i allt?
    Varför var det bra att ingen såg, hade du fått minus poäng då?? 8)
    Ska ju själv dit i augusti så tacksam för alla tips.
    Forsätt vara grym nu!

    1. joannanieznaj Inläggets författare

      Jag har fått tina vår huvudinstruktör, hon är bra men vi klickar bara inte.

      Vi red på lördagen och min häst visade sig vara väldigt pigg i den stora arenan, ( vi hade redan ridigt en hel del innan) och jag tog inte hand om det då mycket som jag borde ha gjort, savvy. Vilket är allt handlar om, jag vill inte att de ska se mig göra något osavvy.

      Det viktigaste är att man gör det hästen behöver och att man är social, team player och professionell. Horsemanship level spelar inte så stor roll för det kan man fixa hemma.

Kommentarer inaktiverade.