Födelsedagsbarn

20120601-043737 em.jpg

Idag är det Annes födelsedag! Så två av tjejerna fixade en piñata som hon fick slå sönder.

På förmiddagen hade vi fri lektid med hästarna, och det gick väldigt bra med min ponny.

Sen gjorde cezanne ( min favorit instruktör) en demo om förberedande hov arbete, alltså hur vi underlättar för våra hovslagare / verkare.

På eftermiddagen hade vi möten med coacher och fick våra midterm resultat. Nu bedömdes bara vi, alltså inte vad vi kan göra med hästarna, utan hur sociala vi är, kondition, grupparbete, hästskötsel med mera…

Det gick skapligt bra, de sa att jag har varit lite för introvert och inte pratat med så många människor, men att de sett utvecklingen de senaste dagarna och att jag är på väldigt god väg att nå det betyg jag behöver för att gå instruktörskursen nästa år.

Nu är jag sur på att det är så varmt så jag inte klarar av att leka med min ponny. Med coacherna bestämde vi att jag ska fokusera på freestyle och få den på level 4 och försöka filma den under någon helg.

Ikväll ska vi även ut och fira Anne. Dock är jag inte tillräckligt gammal i det här landet….
Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

One thought on “Födelsedagsbarn

Kommentarer inaktiverade.