Barbecue

Idag började vi dagen med en tävling. Målet var att med hjälp av grimma och rep få över bollen till det andra lagets område.

20120530-073150 em.jpg

Efter det gjorde vi simuleringar där vi själva fick känna hur det känns att vara i andra änden av linan. Allting handlade om känslan, vi var tvugna att blunda och bara följa det vi kände i händerna igenom grimman.

Sen gick vi ut och lekte med våra hästar, jag fortsatte att jobba på övergångar vilket är mitt mål för veckan, både online och freestyle.

Innan lunch hade vi även en gräs demo, där tina och Suzanne lekte med två av gruppens hästar och visade att det inte alls handlar om gräset.

Efter lunch var det film som jag tyvärr inte såg för det var omöjligt att hålla sig vaken, (har sett filmen bra många gånger) efter det var det upp på hästar igen och fortsätta med tygeltagen och börja på lite mönster. Min ponny var super på eftermiddagen! Tydligen gjorde jag ett bra jobb på förmiddagen.20120530-075005 em.jpg

När man kommer inför dagen så ser man ganska äcklig ut, eftersom jag har lite sår på ena handen så har jag en handske på mig under dagen (vi ska egentligen inte ha handskar så för att inte få något minus poäng har jag bara på mig en) den täckta handen är ren och mjuk, men den andra är ganska snuskig och torr så det gör ont. 20120530-074851 em.jpg

Enligt tradition här är det grillning, campfire och sång på kvällen.

20120530-074535 em.jpg

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

2 thoughts on “Barbecue

    1. joannanieznaj Inläggets författare

      För att man ska ha en bättre känsla, och lära sig att stänga handen sakta och öppna fort, vilket är tvärt emot våra instinkter.

Kommentarer inaktiverade.