Sista testet – finesse

20120523-084004 em.jpg här gör vi en namn lek. Jag är den med rosa fleece och hatt.

På eftermiddagen var det dags för finesse (precision) testning. Den här gången var vi tvungna att klara de fyra första och sen fick vi gå vidare till arena grande och göra tre till.

Första gången jag blev nervös! Annars har det inte spelat någon roll om jag klarar det eller inte, men nu gällde det. På en häst jag aldrig ridit finesse på.
De fyra första skulle vi kunna göra tre skritt galopp övergångar, sätta en fram ich en bak på en punk, framdels, bakdelsvändning och 9 Step back up.

Men det gick hyfsat, vi klarade de fyra första och fick göra de tre sista. De 6 tio meters volterna med trav skritt övergångar gick bäst. Han var INTE sugen på att galoppera på en 20 meters volt, i en liten uppförsbacke, i tung sand. Nackdel med en lbi där..
Även öppnor ( shoulders in) och slutor (haunches in) gick bra. Förutom att Herren har svårt att böja sig åt höger.

Imorn börjar det på riktigt! Allt lärande sker utanför ens egna comfort zon, vilket jag inte behövt vara än.. Alltså det ska vara obekvämt och nytt, för att man ska lära sig något.

20120523-083855 em.jpg
Detta är vår huvudinstruktör Tina Giordano 4* .
Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

2 thoughts on “Sista testet – finesse

  1. Josefine Arnesson

    Jättespännande att följa din blogg Joanna🙂 Är övertygad om att det går toppen för dig och önskar dig en fantastisk tid i Parelliland:) Kram Josse

Kommentarer inaktiverade.