Fast track dag 1

Idag var första dagen. jag LEVER!😀

Började skapligt tidigt eftersom hästar och allt skulle checkas in. I den långa kön lyckades jag även träffa Mel som har hyr ut en av sina hästar till mig. Min häst, mustang, Lobo, stack även ut huvudet ur transporten. Han är super söt!

Sen var det incheckning, alla papper skulle in, och foton togs. Sen träffade vi även svenska Tina Kolhammar som går instruktörs kursen här nu.

Vyn över campus ifrån vår stuga

Efter att hästarna var incheckade hade vi lite orientation, där de gick igenom lite praktiska saker. Sen hade vi även teori provet. ”Det är svårt att lära sig något om man inte vet vad man ska veta” så därför gör vi provet i början för att veta vart vi är på väg, och i slutet skriva samma. Det gick ganska bra skulle jag tro, bara några små fel.

Sen var det lunch, MYCKET god lunch. (trots att det var vegetariskt) efter lunch hade vi lite extra tid så jag hann ta ut och prata lite med min lilla häst. Han är faktiskt liten, mindre än min islandshäst Glaeda. (större än Snaelilja i mankhöjd, men smalare på bredden😉 )

Sen var det dags för oss att testas i hur bra vi hanterar utrustningen, 45″ (lassot) carrotsticken, träns, knutar och grimma.

Det hela var faktiskt inte så himla hemskt. Och vår huvud insturktör Tina verkar super bra! Imorgen är det dags för mer testing och då med våra hästar.

Efter kvällsmaten som också var super god! Så lekte jag lite med min låne häst. Det gick bra, han var lite osäker, vilket han inte brukar vara i vanliga fall, men det hela gick bra, och han kan mycket!

Ni som är savvy medlemmar och har sett alla månads dvder och annat, ja gkan säga er, att det är INTE så stort som det ser ut. På filmerna ser det ut som om campus är så enormt så man nästan måste åka häst eller bil för att ta sig till olika arenor med mera. Men inte alls! Visst är det upp för berget till stugan vilken avslöjar konditionen men annars är det inte så farligt. Förutom att det är VARMT om dagarna..

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy