Imorgon börjar det!

Imorgon emellan 8-10 är det incheckning på parelli campus. alltså 16-18 svensk tid. förhoppnngsvis har mitt försäkringsbevis kommit in då och allt går bra! På eftermiddagen kommer vi att skriva teori provet och på tisdag blir det praktiska tester, håll tummarna för mig!

I helgen har vi varit här i Pagosa Springs, Colorado, Frida och Anne har lekt med deras hästar. (jag får träffa min på campus) och vi har även shoppat lite. Självklart även träffat några av de som ska vara med på kursen! Än så länge är det amerikaner, vi svenskar, en tjej från Schweiz och en tjej ifrån Tanzania.

Kort och gott, vi måste dricka mycket vatten och ha mycket stark solskyddsfaktor / långärmat eftersom vi befinner oss ca 2 000 m över havet. (Anne lyckades bränna sig som en räka på 20 minuter)

det finns en hel del mexikansk mat (förutom det vanliga fast food) och idag råkade Frida äta en chilli i hopp om att det var en paprika. HOT!

Engelskan flyter på, amerikaner är SÅ pratiga och extroverta, de sprang fram och HI what’s your name? man tänker så mycket på att säga sitt egna namn så självklart hör man inte var personen man hälsar på heter, pinsamt dock då den andra sen kommer ihåg mitt namnt.. De inte lätt att vara svensk! Även ett enkelt hej, måste bli HI how are you?! med väntan på svar, och sedan mer svar.. Men idag gick det mycket bättre och jag är stolt över mig själv att jag gick fram och startade konversationer med folk.

Om du vill läsa mina tidigare inlägg ifrån USA, gå in på kategorin Joannas resa till USA – Parelli Univeristy

Imorgon gäller det som sagt, håll tummarna för mig!