Min otraditionella sadelkammare

Ni kan läsa mitt första inlägg angående utrustning här

En ”traditionell människa skulle nog minst sagt vara förvånad om den kom in i min sadelkammare. Det hänger, ett lasso,  tre huvudlag, ett par rep tyglar, två natural hackamore, två tjocka 6,7 meter linor, två tunna 6,7 meter linor, tre ”grimskafft” = linor på 3,7 meter. och till detta 4 repgrimmor. Sen har vi tre sadlar, tre theraflex paddar, en barbacka pad, en carrot stick med string och en med platspåse. och sen lite cavallo boots. det var nog allt?! (inga vanliga grimmor, inga grimskafft, och inte ens ett schabrak)

Ni ser även att min sadelkammare egentligen är en box.

Tänkte skriva vad jag inte klarar mig utan. Men när jag tänker efter finns det bara en sak jag inte använder och skulle faktiskt klara mig utan just nu. Det är 22″ tjocka linorna. Men detta så länge jag leker med mina level 4 hästar, då klarar jag mig galant med lassot och fjäder linorna! Jag har en nyfunnen kärlek till fjäderlinorna, helt underbara! Lite korta att leka på om jag inte ”tömmkör”.

men de mest livsviktiga sakerna är en barbacka pad, eller theraflex pad med sadel, speciellt till Glaeda, ”håll dig i för nu kör vi” kan man säga är hennes motto. Sen är ett natural hackamore väldigt bra att ha. Men det funkar även med en repgrimma och 22″ rep. jag vill ha lite längd att leka på och samtidigt ha något att hålla i om jag är tvungen att hoppa av!

Nickes sadel, och barbackapadden. Har faktiskt för tillfället ingen sadel till mina flickor.