Resfeber, 14 dagar kvar!

Om 14 dagar sitter jag och mina vänner på ett plan som ska ta oss till Parelli University!

jag har varit superlugn, fram tills, idag! Nu är det mesta jag tänker på, kopplat till resan. Idag ringde också parelli och frågade om uppgifterna de hade stämde och sånt, alltid lite jobbigt att vara vegetarian men det får jag leva med. Det var i alla fall tur att Frida förvarnat mig om att de skulle ringa, nu var jag lite förberedd, men engelskan är dock lite krasslig tyvärr.

Idag har jag och Glaedan fortsatt att göra framsteg med raketfart. Först en timme friendly game, som inte är hennes starka sida, men nu när gräset har kommit så är det lättare att se om hon verkligen är lugn, för då kan hon äta😉 Sen gick vi till vår lilla gräspaddock och lekte med två linor. Galoppen blev mycket bättre, och jag lärde mig att hänga med i svängarna, (bokstavligt talat när vi gör varvbyten). Lite sideways som också är bättre, och sen la vi även till lite öppnor och slutor, det finns inget den här hästen inte klarar!

Nicke skulle också få äta gräs, men han var lite pigg , samtidigt som jag var lat och inte ville resa på mig. Så jag satt ner, och vi körde galopp – halt över gångar på cirkeln, då blev det mycket roligare tyckte han. Kommer ihåg att Linda Parelli någonstans säger något i stil med

”Man tappar kilon och blir smal i level 1-2, sen blir man tjock igen i level 3-4 när man lärt sig hur man ska göra mindre, och hästen mer”

Den stora tidsoptimist som jag är så ligger jag lite efter med allt jag tänkt hinna färdigt med innan jag åker. Så ni får ha överseende med det här på bloggen. Men jag har hunnit förbereda en liten serie om hur ljudorienterade vi människor är! Veckans övning förra veckan uteblev också tyvärr men den kommer imorn!