Tack för inspirationen!

Olivia la igår upp ett filmklipp på sin blogg. Av brist på annat (har egentligen 1000 saker att göra men som vanligt gör man inte det man ska) så kollade jag på klippet, L4 online audition.

Det är även lite kul att folk tycker det är så himla fint, harmonsikt och nästan magiskt, de önskar att de kunde göra det där med deras häst… Jag ser inte det längre… Visst är det fint, och det gör mig stolt att vara Parelli elev. Men magin försvinner när man vet hur man tar sig dit😉

Som sagt, det var ju inte så svårt?! Just med tanke på att hon visade väldigt mycket z5 driving med två linor, vilket jag  vet är lite av Glaedas favorit, även om vi bara gjort det kanske 2 gånger. Så jag blev full av hopp och inspiration, och idag var sanningens ögoblivk.

Det gick så jäkla bra!!🙂 Hon lär sig så galet fort, (ja hon är LBE, trots att hon är ganska osäker i närheten av människor) Eftersom det är 3e gånger vi gör det så var inte allt lika subtilt som på videon, men om jag känner glaeda rätt så är vi där om en vecka😉 Det vi har att jobba på mer på är sideways, att hon ska hålla sig rakare, och även utan staket, och bara gå så mycket som jag ber om, inte 100 meter till. Sen också galoppen. Som islandshäst är jag ändå imponerad över att hon galopperar så sakta på den ganska lilla volten. Men sen även lite mer finlir på galoppen i stick to me från zon 4-5. Då kommer nog även ombyterna komma.

Här fick hon lite fnatt och skulle bestämt stå sådär och äta gräs.

Sen bjöd hon på ett riktigt ”halv hopp” över tunnan. Det vill säga från stillastående hoppar hon med frambenen och stannar med tunnan under sig. och därifrån så bjöd hon även på sideways mot mig, vilket vi knappt har tränat på.. Otrolig häst det här!

Så snart är vi klara med Level 4 online, och då är det dags för Glaeda att bli körhäst! Jag tror/vet att hon kommer älska det. Tur att jag har flera elever som är minst sagt duktiga på det här med körning !

2 thoughts on “Tack för inspirationen!

Kommentarer inaktiverade.