why NOT me?

Bilden föreställer Lauren Barwick, parelli instruktör, och tävlar i för Canada i paralympics- landslaget. Har hört henne berätta sin historia på Parelli Celebration 2009 dvdn, otroligt rörande, jag grät båda gångerna jag såg den.

Varje gång jag ser en bild på henne tänker jag nu på det hon sa, allting gick ett tag riktigt dåligt för henne, inte nog med att hon är paralyserad från midjan neråt.. så sa hon, istället för att tänka Why me? så gjorde hon om det till Why NOT me?

Trots att hennes häst blev dålig av färden till senaste OS, så gjorde de otroligt fina ritter och på köpet kom de 1a och 2a i sina två klasser!

One thought on “why NOT me?

  1. Jenny

    sv: Tack så mkt för din trevliga kommentar🙂
    Vad uppenbart det blev när du sa att sätta tyglarna nertill i repgrimman att jag inte tänkte på det, ibland kopplas hjärnarn bort… Ska prova!
    Bitless bridle tänker du på dr Cooks varianten då som är ett X inunder huvudet? Den borde vara klart mjukare emot känslig häst, ska se om det går att hitta något sådant begagnat att prova kan nog passa henne bra.

    Jag vill egentligen inte lämna tillbaka Mino, jag har ju valt henne för att jag tycker det är en mycket bra häst och är verkligen super nöjd i efterhand med vilken underbar person hon är. På vad min veterinär sagt och mina egna efterforskningar om head shaking så låter det tyvärr rätt tveksamt om hon långsikgt kommer bli en fungerande dressyrhäst. Frågan är
    För den summan (90.000) så har jag inte råd att ha en häst som inte går att försäkra för felet den har och behöver vård för och det blir hemskt dyrt för en häst man inte vet om den kommer fungera som ridhäst. För att inte tala om att rätt många headshaking hästar verkar få somna in då de är i så pass mycket smärta att de lider stora delar av dygnet och blir farliga för sig själva och de runt omkring, det blir alldeles för mkt pengar i sjön för mig, tyvärr.
    Jag har reklamerat henne till försäljaren, eftersom försäljaren vägrar ta reklammationen så har jag anlitat en advokat som lämnat in en stämningsansökan till tingsrätten. Så nu går jag bara och väntar på att tingsrätten ska agera (vilket tydligen är en långsam process). Normalt sett kommer man först till förhandlingar där man ska försöka komma överens, jag har tänkt erbjuda att behålla henne för en mindre summa (vad en promenad/avelssto är värt) med vilkoret att försäljaren även får stå för onödiga kostnader jag fått betala pga det dålda felet.

Kommentarer inaktiverade.