Film ifrån idag!

Lite improvisation ledde till att jag satte min mobil på stoplen och tänke att det är väll lika bra att filma om det nu skulle gå bra. Idag lekte jag med Glodis i sommarhagen vid två metalltunnor. Ingen av mina hästar har tidigare vågat hoppa dessa tunnor, och jag har inte jobbat på det heller. Men nu tycker glodis att det är en baggis!

Så hon hoppar de i trav,

hon hoppar hon de mot mig, ( där skulle det varit lite mer fart än vad det blev, vi har lite att jobba på helt enkelt),

sen fick hon backa tillbaka till tunnorna och nudda de med bakbenen, jag syns inte och står runt 9 meter bort.

Sen var det sideways med de under magen och tillbaka.

Och så tänkte jag, undra om hon skulle våga göra ett ”magic hopp” = hästen hoppar med frambenen men stannar med hindret under magen. Inga problem sa Glodis, blev inte riktigt ett bra hopp, men det kommer sen. Ni fick även se Frodi demonstrera hur det ska se ut till sist.

Det har nog Aldrig gått så bra med mina hästar som det har gjort denna vår. Det är underbart att få leka med dem, och följa utvecklingen! De erbjuder mig saker nu som vi förut knappt kunnat drömma om. Sen är en liten nackdel att jag fastnar och jobbar väldigt mycket online, får ta mig i kragen och rida lite mer på Nicke och Glaeda. Kan ju inte få sadelsmak i rumpan när jag kommer till usa!😉

2 thoughts on “Film ifrån idag!

Kommentarer inaktiverade.