Film ifrån gårdagens första steg!

Här ser ni Nickes första steg i sideways towards. Jag har väntat med att lära in det här, ju senaste desto bättre, detta är ett steg i Level 3. Så lär inte in det förrän ni själva är på den nivån!

Observa Nickes min, i början av filmen, när jag ställer in kameran. Han är för söt🙂
Som ni också kan se så var jag för lat för att ha med mig en carrot stick igår, så jag fick använda 45″ bunten. Det sitter inte i utrustningen😉 (även om den är viktig)

Sen red vi lite och det gick riktigt bra. Han har blivit känslig för mina sidförande hjäper och han lyckades söka sig till en längre form. Ska bli kul att rida lektion på honom i april.

Idag gjorde även Glodis stora framsteg, hon får alltid jobba några varv i en liten backe i trav, (hill therapy) och idag såg jaf för första gången att hon lyfte lite på svansen. alltså börjar ryggen att aktiveras! Hon travade även riktigt riktigt brai uppförsbacken, aldrig sett henne trava så sakta och i en så bra form! Sen springer hon fortfarande på i nerförsbacken men det kommer väl det med!