Parelli- tränad tatuering

idag var det storm. jag var tvungen att ställa mig med ryggen mot vinden och stå still för att stå kvar. Men mina hästar.. de brydde sig inte det minsta. Vi lekte på som vanligt, och Nicke tog bara något litet skutt i galoppen innan han kom in i en lugn och fin galopp, och Glaeda frustade ännu fortare idag, Glodis var även hon helt obekymrad..

Brukar inte hästar vara smått galna när det blåser? Så kommer jag ihåg att det var på ”den gamla goda tiden”..

Det är rätt ofta nu för tiden som jag nonchalant säger ”hon/han är ju parelli-tränad”. Saker många hästar skulle skygga för tar mina med ro, trots att  de är right brain. Snart har de nog gjort sig förtjänta av en tatuering: Parelli-tränad.

Vi har en del på g här på bloggen, vi har ju filmer jag inte hunnit fixa än som ajg berättat om tidigare. Vi har massa svar från frågestunden vi nte publicerat, och ett häst hjälpen, och det komer även inlägg om varje horsenality. Jag har hela tiden skjutit upp det, men så har min kompis Frida, som också ska med till USA, hunnit skriva super bra inlägg om detta, så varför inte ge henne lite cred för det?!  Jag har även bett min vän/hästfysioterapeut Bea att skriva ett inlägg åt oss om det här med fettdepåer och örtpreparatet, Heiro som har pengarna tillbaka garanti!

2 thoughts on “Parelli- tränad tatuering

  1. therese

    Hej. Jag var in på parellis sida och skulle kolla upp det här med att bli medlem. Hade lite svårt att förstå och det fanns ju olika medlemsnivåer efter de 30 gratis dagarna. Skulle inte du kunna förklara lite? (:

Kommentarer inaktiverade.