Inget stoppar en barfotahäst!

Det är saker på gång här i bloggen, som jag tidigare nämnt ska vi gästblogga på stalltjej.se ganska snart.

Vi har själva även bjudit in en av mina elever, Tove, för att ”gästblogga” hos oss om hennes intresse, körning! Som både jag och Malin tycker är superspännande. Hon kommer börja med en serie i tre delar kallad ”Körning för dummies”!

Sen har jag även lovat inlägg om strategier och tips till varje horsenality, och så bör jag ta tag i sidorna om mina hästar! Såklart även förbreda sönsdagens häst hjälpen!

Vädret, och farmförallt underlaget här i Kolmårdsskogarna är inte roligt. Jag tyckte det var kul att se när hundarna halkade lite på sina små tassar, tills jag själv landa i backen..

Vilket jag till och med gjorde två gånger idag då Mathilda trodde hon skulle dö när en gren gick av i skogen 100 meter bort, medan jag kratsade och spreyade hennes hovar, dock lande jag mjukt i hösilaget..

Såhär såg det ut vid grinden! Tur att hästarna inte är tvugna att gå där! bara jag...

Men ingenting stoppar Nicke när han vill komma till sin matte!

 

/ Joanna

 

 

 

3 thoughts on “Inget stoppar en barfotahäst!

  1. Emma

    Jag har en liten fråga samt ett önskemål till er! Jag skulle tycka att det vore hur bra som helst om ni ville skriva om hur man värmer upp sin häst, och då menar jag mentalt och inte fysiskt. Jag vet att det är fel att bara gå direkt på sak och börja träna på vad det nu är man vill träna på, jag tycker dock för det mesta att det är jättesvårt att veta hur jag ska gå tillväga för att värma upp min häst mentalt. Tillexempel när vi ska ut på promenader så är min lbi ponny vääldigt seg och vill helst inte ta ett steg de första 20 minuterna. Hur kan jag hjälpa honom innan promenaden (som är ett måste eftersom han lider av fång och EMS/ ämnesomsättnings problem och därmed måste motioneras) att bli mer mentalt engagerad och lite mer peppar att följa med? Har ni några konkreta tips eller övningar som skulle kunna hjälpa? Självklart vore det jätteintressant att även höra vad ni har för tips för andra horsenalitys.

    Tusen tack för bästa bloggen!🙂

Kommentarer inaktiverade.