Helgens äventyr – fast på E4an..

Min helg har varit ganska så omtumlad.

Började med lektioner hos mina elever i Norrköping. De fick fortsätta träna på deras egna fokus, och att bli mer medvetna om hur och vad de ber hästen om. Det är faktiskt vi människor som skapar en känslig eller okänslig häst.

Alla hästar kan känna en fluga landa på de! Trots att går de ändå inte fram hur mycket man än skänklar ibland?

Sen åkte jag till min elev i Mjölby som har en häst som nog är bland de bästa exemplet på Left brain Extrovert! Det är också kul att ekipaget har hittat något båda älskar, Körning! (Jag måste få följa med i vagnen någon gång!) På deras blogg kan ni även se hur fina hovar hästen har fått sen han fick bli en barfota häst! (Allt som krävdes för att hästen skulle sluta ömma var en barfota verkare😉 ) Bilderna nedan är tagna med knappa månadens mellanrum!

Sen började min färd ner mot Jönköping, för att på lördagen hjälpa, och kanske mest peppa en annan av mina elever, och på söndagen ha två nya elever i Linköping. Men jag kom halvvägs, sen dog min bil. Jag vill ge ett stort långt finger till alla lastbilsförare som kände för att tuta på mig. Jag stod inte där frivilligt, det var inte så att jag kände för att parkera där på väggrenen! ush det var en hemskt upplevelse. Men bilbärgninshjälpen var väldigt trevlig så en stor eloge till honom!

Så snälla Bea hämtade mig på lördagen och vi åkte tillsammans till hennes hästar. Vad gjorde vi. ” Vi klappade hästen i en timme, sen gav vi hästarna godis den sista timmen”. Det är ganska roligt när man tänker på det ur ”vanliga ögon”. Men vi tar inte på grimman om hästen inte vill och inte litar på oss. Sen visade jag även hur man kan få sin häst att tränsa sig själv. Två helt olika hästar men helt olika horsenalities, det var superkul att se hur de handskades med sin rädsla för bettet, för båda var rädda, Väldigt rädda! Men när man gör det rätt går det fort, redan innan jag åkte tränsade de sig själva nästan. Så inom de närmaste dagarna kommer de göra det lika snyggt som min Nicke!🙂 http://www.youtube.com/watch?v=69J6KnmB4Bk

Det blev alldeles nyss även klart att vi regelbundet ska få gästblogga på stalltjej.se, det ska bli superkul! Nu i början kommer det troligtvis att komma upp en hel del inlägg som vi redan publicerat här, men vi håller er uppdaterade!

May the horse be with you!

/Joanna

3 thoughts on “Helgens äventyr – fast på E4an..

  1. Sanna

    Hur får man sin häst att tränsa sig själv? Vet inte om jag kanske missat ett inlägg där du förklarat det men hade varit en kul grej att kunna!😀

  2. Anne

    Vad roligt att se bilder på hovarna😀 Du får väl tillägga att det inte bara var en vanlig barfota verkare, utan att det var en utomordentlig bra sådan😛

Kommentarer inaktiverade.