Tips – ha alltid på dig..

En kniv och en string!

String & Kniv

Om jag kommer ihåg rätt så var det någon som sa till mig att Pat Parelli blir riktigt arg om någon inte har på sig en kniv och en string. Hur sant det är eller hur bra jag minns vet jag inte. Men sen jag hörde detta har jag faktiskt alltid på mig en kniv och en string.

Det är en hel del gånger jag varit glad över att jag haft på mig det!

Kniv är ganska självklart då hästarn kan fastna i allt möjligt. Det vore ganska dumt att springa ut i hagen, se att hästen har fastnat i ex staketet ”oj vänta hästen ska bara springa ner till stallet och leta fram en kniv!”

Sen är det skönt att ha en kniv på sig även om det inte är kris, öppna en bal eller vad som helst, jag är rätt så lat av mig så jag har hellre en kniv på mig än går flera gånger.

En string är också väldigt bra att ha! Senaste gången den kom till ritkigt bra användning var när vi körde hem våra inköpta hölådor. Efter att vi åkt en bit ser vi att den rör på sig lite väl mycket och kan falla bakåt. Vi hade dock inga mer spännband eller snören att knya fast den med. Förutom min string!

Sen kan en string vara bra att ha om en häst kommit lös, eller en hund, eller staketet har gått sönder och något måste improviseras ihop, det är bara fantasin/ situationen som sätter gränsen! Tänk va dum  man skulle känna sig om man befinner sig i en kris situation där det enda som behövs är ett snöre! som man valde att inte ta med sig..

Så istället för att ha stringen på sticken, ha den på dig istället! Och skaffa en kniv som är lätt att ha med sig!

Det skadar inte!

/ Joanna

3 thoughts on “Tips – ha alltid på dig..

  1. Kicki

    Hahaha, medge att det låter lite kul ”ha alltid string på dej”…. Det finns nog dom som kan tro att du menar annat än en snörstump. 😉

    1. joannanieznaj Inläggets författare

      Du har rätt där 😉 Jag har ju hört ordet i ett annat sammanhang de senaste 5 åren så för mig är det inte lika konstigt längre.. haha

Kommentarer inaktiverade.