Delfin-bockningar och pass

På fredag, alltså idag ska vi fyra tjejer som ska åka till Fast track-kursen i Maj i Colorado träffas hos Frida i Värnamo. Så igår åkte jag ner för att hälsa på och verka Frodi, vår lilla hingst som fylller 5 år i maj. Hans hovar hade inte växt så mycket så det gick fort att verka, vilket är skönt, han är en LBE så stå still är inte hans grej.

Jag kunde inte säga nej när Malin (stallägaren) frågade om jag ville följa med ut. Jag hade ju min hjälm med mig så varför inte. + det är faktiskt snö här! Det är dubbelt så mycket snö i Småland som det är i Sörmland (min del av Sörmland). Så alltså det enda jag hade var en hjälm, thermoridbyxor, repgrimma och ett 12″ rep, och en 5 årig (mycket sparsamt riden) islandshingst – rida ut barbacka – baggis.

Först var han inte helt övertygad om att det skulle vara roligt. Frodi är väldigt lätt uttråkad = har han redan gått på en väg/stig förut = den är tråkig. Men Malin visade oss en väg Frodi aldrig varit på, oj så glad han blev, Vi springer och gör delfin bockningar! Och om han inte fick springa försökte han att bita hästen Malin red på, som är en av hans bästa kompisar i hagen.

Det var väldigt härligt att rida, var ett tag sen för mig då det bara är is överallt hos oss. Sen är Frodi nog den bästa rida-ut hästen som finns. Orädd och tycker allt är superkul! + att han naturligt har superlätt för alla gångarter. Igår bjöd han till och med på lite pass! som sen gick över till lite (otränad) ökad tölt. Perfekta hästen för den som bara vill njuta av att ha en häst att rida ut på.

Eftersom jag inte sitter vid min egna dator hittar jag ingen bra bild på frodi. Så nedan ser ni vår film som Parelli valde att dela med sig av. Vi tränar hästarna att de ska äta med respekt. Frodi är den bruna skäcken.

Nu bär det av till Frida.
/Joanna