Sista bilderna ifrån 2011

Glaeda pussas

( den ljusa fläcken på glaedas nosrygg är bortkliad päls (+ hålväggar i alla fyra hovar) = täcken på att något inte står helt rätt till med hennes ämnesomsättning)

Malin följde med till mina hästar och då fick hon vara kamera man. Men även sen ge mig lite tips när det gäller lite dressyrarbete på Glaedan. Det går aldrig som man vill när folk är med och tittar på, Glaeda var inte riktigt med på noterna, men det är mitt fel då jag inte ”värmde upp” henne ordentligt. Jag till och med ramlade av!

Det var inte så farligt, jag hoppade upp på henne ifrån en tunna, men hon var otålig och ville gå, då ville jag göra om det. Då ville jag stiga av på tunnan. När jag sätter min fot på den så börjar hon gå i väg..  Det roligaste är nog att vi har det på film…

Men annars gick det bra med Glaeda, har tidigare tränar freestyle med barbacka padden, men idag tog jag sadeln, och jag tror jag ska ta parbackapadden i framtiden för galoppombyterna ville inte riktigt vara där. Kan bero på underlaget då hon annars kändes superfin under sadeln, hon längde sig frivilligt och kunde göra allt möjligt obehindrad.

Sen tog vi på Nickes bett, som faktiskt inte är så himla stort som jag trodde, och jag tror faktiskt inte hon skulle kunna ha en storlek mindre, möjligtvis 1/4 mindre.. Malin fick hjälpa mig lite så jag kunde lära mig med var det var jag kände där uppe. Eftersom Glaeda är så himla smidig i kroppen och arbetet i skritt gick fint så testade vi på lite trav. Det märktes att hon tyckte att det var jobbigt då hon i den låga formen själv gärna ville hamna lite lite bakom lod. Så hon ska stärkas så mycket som möjligt i skritt och endast korta sträckor i trav, fler övergångar är bättre och jobbigare än att vara kvar i trav.

Första gången vi leker med lite finess

Som ni kan se på bilden ovan så står faktiskt Nicke vid paddocken och väntar, han har blivit väldigt nyfiken av sig, men har även tytt sig mycket till mig.🙂 Malin tyckte han var för stor och vågade inte rida honom😉

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 thoughts on “Sista bilderna ifrån 2011

  1. Emma

    När du får tecken på att någon av dina hästar har ämnesomsättningsstörningar, vad gör du då? Som nu tillexempel med Glaedan, vad är första ”åtgärden”? Jag är väldigt nyfiken eftersom det är sällan man kan fråga en veterinär en fråga som denna, de brukar inte ge så bra svar utan den är så ”trångsynta”.
    Mvh Emma

  2. Frida

    Hej Joanna! Vilka underbara bilder! Så fina ni är tillsammans! Jag ska snart komma till skott och lägga upp de bilderna jag tog i fredags.. måste bara föra över dem till datorn först..
    kramar till dig och de fina hästarna!

Kommentarer inaktiverade.