Full fart framåt! och ett töltande varmblod på film?

Jag väntar fortfarande på snön. Men under tiden har jag trots allt haft fullt upp. Igår och idag så har jag träffat, lekt och ridigt ut på ca 1 mil lång runda med mina vänner Anne och Frida. Vi ska faktisk åka på Fast track kursen, i Colorado tillsammans!

Det var super kul att träffas och umgås! Vi är alla på samma nivå inom parelli, och vi har hållt på olika länge, vi är i olika åldrar och lever i lite olika delar av landet. Alltså har massor att dela med oss av!

Frida hade aldrig ridigt på en islandshäst, så idag var det dags. Hon fick äran att rida Lilja, den mest typiska islandshästen skulle jag tro. Det var nog en lärorik ritt, för oss alla. Nedan ser ni Frida sitta på Lilja och fota Anne och Nicke som ska visa upp sin tölt.

Anne fick rida Nicke igen, och de testade lite tölt. Ja Nicke, varmblod 160 hög, töltar, och inte så illa heller! Tydligen var den så bra som den aldrig varit idag, och jag och Nicke har inte tölttränat en sekund. Nedan ser ni tölten med egna ögon. Men som ni hör mig säga i slutet, detta är inte de bästa de gjort. Det såg så Otroligt fint ut första gången, då sa jag, gör det igen för jag vill ha det på film! Det blir aldrig lika bra igen 😉

Det är Glodis och jag som tölttränat lite, och även hon gjorde framsteg idag och kom upp i en ännu mer töltliknande gångart! Man kan nog faktiskt säga att det var tölt! Idag var även första gången jag och Glodis raceade, och hoppade några små hinder! Det är full fart framåt!

Imorn kommer Malin så då blir det ännu mer ridning, sista gången för i år! Men efter dagens runda får Nicke, Lilja och Glodis vila imorgon.

/ Joanna

One thought on “Full fart framåt! och ett töltande varmblod på film?

Kommentarer inaktiverade.