Bra och dålig service!

Några veckor sen gjorde jag en enorm beställning ifrån Parelli, bland annat en längre lina till Malin. Men haken på linan fungerar inte som den ska. Skickade mail om det till Parellis europa kontor i England. Idag fick jag detta svar :

Det kallar jag bra service!

Nu till dålig service..

Mer eller minre enda gången jag köper ridbyxor är på julrea. Så på annandagen åkte jag och mamma till Hööks i Nyköping. Nu kanske det är just denna affär, för den i Linköping har tidigare haft en riktigt bra rea med massvis att välja på. Här Började butiksbiträderna precis med sin rea (att ha butiken färdig med reavarorna skyltade och klara känns som en självklarhet innan man öppnar?). På eftermiddagen hade de hängt fram en liten ställning med ridbyxor som det var rea på. Ett par helskodda med jeans utseeende tyckte jag var så otroligt fina, men endast storlekarna 40 och 42 var det rea på. Att köpa ett par ridbyxor för full pris, 600 kr som jag av erfarenhet vet inte håller mer än 1- 1 1/2 år känns inte värt det.

Trots det kom jag hem med tre par, ett par helskodda som ska vara vatten och vind täta, ett par svarta helskodda, och ett par svartrutiga helskodda. (ett annat par ridbyxor jag hoppats det varit rea på är de röda med svart helskoning, oh så snyggt på en svart häst (nicke) men vem ska jag vara snygg för mitt ute i skogen bland hjortar och vildsvvin? och det är sällan jag rider endast nicke.. och fux flickorna hade blivit förskräckta om jag ridigt de med röda byxor! hahaha)

Sen blev det ett träns köpt. Precis när vi var på väg ut ur butiken hängde de fram tränset på 50% rea, alltså 189kr. Jag är i behov av ett huvudlag med käkrem då vi inte har det och käkremmen är viktig när man använder mitt nya bett. Men tränset var komplett, allt utom ett bett satt på.. men jag kom inte hem med ett par korta hemska tyglar, noggrimma och snokrem. Allt det fick expediten ta bort i kassan.

Sen kan jag bra flika in att ni inte bör handla musik på cdon, jag har gett de flera chanser, men de är hela tiden lika dåliga. Sist tog de mina pengar trots att ordern inte gått igenom som den skulle. ush!

/ Joanna

 

2 thoughts on “Bra och dålig service!

Kommentarer inaktiverade.