Denna morgon välkomnade mig med snöfria träd och +2 grader.

Först kom en leverans med påfyllning av zink, koppar, magnesium, svavel och dolomit ifrån kheprifoder.se. Det är något som inte står helt rätt till med några av flickorna och detta jobbar vi på.

Sen bar det av till hästarna. Och vi tog en ridtur upp i skogen, jag på Nicke med Glodis som handhäst, och mamma på Lilja med Mathilda som handhäst. Ska man rida på hästarna ska de jobba, inte lunka på tills ryggen svankar så att magen nuddar mark. Och med handhäst är man lite begränsad,  så det bästa tycker jag då är att ta sig ut i skogen. Vi har en underbar klätterskog! Dock har jag lite problem med att det är så brant ibland att Nickes sadel glider bak, blir kanske att kolla på en brösta under julrean, så att jag och Nicke kan känna oss lite säkrare när vi klättrar.

På en del av dagens sträcka var det stora vattenpölar, och ingen av mina hästar tvekade. Medan jag var tvungen att övertala Nicke att han ska stå still för att Glodis faktiskt är törstig så kom jag på att han förut var otroligt rädd för vatten. Det har vi fixat 🙂 En ännu bättre sak med Skogsby där våra hästar står är faktiskt att det går att bada i en sjö, och hästarna älskar det eftersom de älskar att äta vass! Vilket ni kan se på bilden nedan. Jag och Nicke vadar lite sommaren 2010. (I min saknade sadel)

Sen hittade min mor faktiskt hennes bilnyckel vilket är otroligt skönt! Det är inte billigt att göra en ny..

och nu när bilnyckeln är hittad så får det gärna frysa på och snöa igen! Jag vill kunna använda gräspaddocken och filma min freestyle audition i fin typisk svensk vinter!

/ Joanna

