Super bra, och super dålig dag.

 


( bilden visar hur Glodis är avundssjuk på Nicke som fått leka med mig idag, och hon får bara stå och se på)

Dagen börjar helt underbart med att jag lekte med Glaeda och hela vår lektur var underbar. Om det inte kommer mer snö så kan vi nog filma får freestyle L4 rätt så snart och skicka in till Parelli. Steg 1 av 4 för att få en svart string(snöre) vilket är det högsta man kan få.

Det allra bästa när man leker, framförallt rider, Glaeda är när man har lekt färdigt och släpper ut henne och allmänt vistas i hagen efteråt. För då får man det svart på vitt vad hon tyckte om passet. Idag väntade hon snällt tills grimman var av, sen ville hon ha godis, och sen gick jag. Hon tog det lungt, gick och rullade.. Sen när jag lekte med Nicke eller slänge ut hösilaget, så var hon nyfiken och hälsade några gånger, alltså sprang hon inte iväg! Hon är en super lärare faktiskt, samtidigt som det blir ite självdestruktivt när det går dåligt och man inte har någon aning om varför hon hatar mig just den här gången.. Har gråtet många många gåner över henne, men det var länge sen nu.

Sen tog jag Nicke som heela tiden varit i närheten av mig, till och med när jag red Glaeda så stog han vid paddocken. Vi lekte lite bara, förbättrade backen, och att han mer än gärna får hålla fokus på mig när han är ute på volten, (vilket vi snyggt löste med att fråga om sideways) sen upptäckte jag att han blev lite orolig när jag bett om galopp. Men det löste vi också. När jag tagit av grimman kom jag på att jag inte petat något i hans mun, ( vilket jag gjorde i 45 min sist som jag skrev om här) Även han tyckte om sitt pass, och följde mig sen lös till grinden där han fick en hink lusern. Men han är inte så förtjust i den.. Inte så konstigt den är nog inte lika söt som vanlig lusern brukar vara, denna är melass fri!  Nu får även Mathilda den och hon tycker faktiskt om den! och islandshästarna med. Den är köpt på Östergyllen i Norrköping. ca 200kr påsen.

Men som rubriken säger så slutade dagen inte så bra. Först så såg jag att shettisen i hagen knappt rört på sig, legat ner och såg hängig ut. Sen ser jag att hon har blod på bakbenen och svansen. Känns inge bra så jag ringer mamma som inte svarar direkt.. sen kollar jag under svansen och ser att hon bara skart sig och att hon inte kissat blod eller något annat farligt…

När jag var redo att åka hem, då hittar jag inte bilnyckeln, idag tog jag mammas bil, och alltså hittar jag inte mammas bilnyckel! vilket är ännu värre än om det vore min… Känns som om någon högre kraft vill mig illa, eller inte vill tillåta mig vara glad..

/ Joanna

 

