Hyr häst till kursen i USA

Nu är det nästan klappat och klart med min hyr häst!

Jag skrev tidigare om att en instruktör som heter Juila var villig att hyra ut sitt sto. Dock fick jag senare veta att hon bor 7 timmar ifrån Parelli centret. (shit jag som brukar tycka att Sverige är stort..) Och därför har jag letat vidare och hittat Terry, också en parelli instruktör som bor relativt nära campus. Han hyr regelbundet ut hästar, har ett bra kontrakt och har mer koll på allt än vad jag har, vilket känns skönt!

Även hästen bör ha varit på Parelli centret förutom och kommer nog känna igen sig och vara cool med miljön, tur att någon av oss i alla fall kommer vara det 😉

Stoet jag kommer få äran att leka med ska vara Lb Extrovert / Introvert och heter Jane. Ett quarter sto på 15 hands, alltså ca 152 cm. Lite lagom hög. Left brain hästar är inte den horsenalityn jag föredrar, men jag får set it up for succes och leka mmer med Snaelilja och Lilja!

