dåligt, bra, sämre, bättre

Mina senaste dagar har varit lite turbulenta, och har inte riktigt haft ork till att dela med mig, men här kommer det.

Först börjar jag bli orolig när jag läser runt lite angående hyrhäst till min kurs i Colorado i maj, att många som brukar hyra ut sina hästar redan gjort det. Så i lite panik mailar jag ALLA instruktörer i Colorado och frågar om de har, eller känner någon som kan låna ut sin Level 3 häst. Samtidigt mailar jag några stycken angående working student möjligheter.

Får ganska snart svar från en ranch i Kanada som efter lite mailande erbjuder mig ett stipendium till deras intensiv program, och plats hos dom från mitten på januari tills min kurs i slutet på Maj. Fyra månader i Kanada (som Svensk får man vistas där i 6 månader utan något speciellt visum) Efter vidare efterfoskning bestämmer jag mig för att tacka nej och leta vidare i Usa.

Dagen därpå kommer jag på att mina parelli paket ska komma och jag skyndar mig för att hinna hem. Men jag hinner inte och två små lappar i brevlådan säger att det bara är att ta sig in till Norrköping, 2,5 mil hemifrån efter kl 17, för att hämta de.

Sen åker jag till hästarna, och då möter jag postbilen! Lyckas stanna honom och faktiskt få mina paket!

När jag kommer fram till hästarna och fyller på vatten ser jag att de står och gnager på hösilage balarna, som ska vara inhängnade. Så våra uderbara hästar har manglat staketet och gjort flera fina hål i plasten och tagit för sig av hösilaget, på alla fem balarna. Eftersom det inte är minus håller en öppnad bal i 3 dagar. Våra hästar äter inte ens upp en bal på tre dagar…

När jag kommer hem och öppnat paketen saknas först ett rep, och samtidigt mitt bett, som dock inte står med på pappret, överhuvudtaget, tror de att jag redan fått det?! När jag kommer hem så hittar jag repet i det andra paketet som kom, men är fundersam över mitt bett och skickar ett lite argt mail till parelli.

Samtidigt får jag svar från en 3* instruktör, Julia Bell, som är villig att hyra ut sitt sto till mig under min fast track. Hon berömde mig för mina hästars uttryck på filmerna och känner sig därför säker med att låna ut stoet som heter Rita, dock är hon LBE, horsenalitien jag hoppats minst på.. Men hon är barfota! Dock har Parelli förvarnat om att hästarna kommer att behöva prestera mycket mer än vad de normalt gör och underlaget är hårt. Julia skrev att hon var villig att sko henne under perioden, men jag föredrar boots. jag får en inre rädlsa när jag är i närheten av skodda hästar, och hur de känns uppifrån är en stor skillnad från mina hästar som bara flyyyter fram. Så nu väntar jag på fler svar så jag kanske kan boka min flygbiljett snart 😀

