Photo 2011-12-11 13 01 21

Otur

Idag hade jag otur, just när mamma är bortrest, så lyckades Glodis skära sig på mulen, och sen blir flocken så exalterad över att grannen tog hem sina får (med hjälp av hundar) och då bestämmde sig Snaelilja för att magla sönder undertråden i grinden, så resten av islandshästarna i hagen sprang ut på fältet.

Eftersom jag var helt själv och mamma utanför landet med dålig täckning så ringde jag min veterinärstudent vän angående Glodis sår, och hon sa att mular läcker exra fort och att jag borde kunna avvakta tills imorgon. (Snaelilja hade tydligen bitit hennes sto tidigare i sommras och det hade läkt snabbt och fint) Det otroliga var att såret faktiskt läckte under tiden jag höll på med Glodis, i början kunde jag röra lite på flicken och se att det var ett djup i såret, två timmar senare hade den vuxit fast och såret var hälften så djupt. Det är helt otroligt, jag undrar om inte jag inbildar mig och såg i syner.

Rymmligarna var inte super lätta att få tag på, Lilja är inte riktigt den som springer i onödan så henne fick jag tag på, men när hon väl var i hagen och jag vände ryggen till för att fixa grinden, ja då kryper hon under tillbaka ut på fältet… Eftersom Glaeda Mer än gärna springer i onödan så fick hon bli sist, Snaelilja var på adrenalin men hon är Left brain så godis och mat går före allt annat, vilket jag såklart hade i min ficka. Sist var Glaeda och hon kom villigt till mig när jag fråga och hon följde snällt tillbaka in i hagen..

Så idag hann jag inte med allt som jag planerat på grund av omständigheterna, så det var bara Glodis som fick leka lite. Vi lekte och red lite på fältet. Gick ganska så bra faktiskt, lite mer volt arbete i trav ser jag fram emot faktiskt, hon förstår inte riktigt det där med böjning samtidigt som hon travar.. Nästa gång blir det även lek på 45″ (14 meter) (lassot) jag saktar det, 22″ (7 meter) linan känns så kort, och glodis var inte galopp sugen.. Kan vara på grund av sadeln, men även att hon tyckte att det var en lite liten volt, och att hon faktiskt inte galopperat på volt de senaste månaderna…