Drömmar..

Detta är nog min favorit av alla Parelli klipp som finns på Youtube. Jag fick även se Ekipaget avsluta Parellis Shower i England tidigare i år, det var minst sagt breathtaking.

På måndag ska äntligen Malin följa med till mina hästar. Alltså inte bara trevligt sällskap utan även en chans att få några bilder på mig och hästarna. Sist fick jag några fina bilder på mig och Glodis, dock var inte Glodis på visa-hur-fint-hon-kan-gå humör så det blev inte så himla många. Ni han se de i mitt galleri här.

Men under min hundpromenad gick jag och funderade. Jag kom fram till att jag borde leka mer med Glaeda, då hon, trots att hon är islandshäst, har de mest ”vanliga” gångarterna, och är den mest atletiska hästen. Men Glodis och Nicke ska bli atletiska dom med. Men.

För att få level 4 vilket är vad jag siktar mot nästa år, så ska hästen kunna göra ”flygande” galoppombyten, i alla savvys, alltså Online, Liberty, Freestyle och Finess. Under mitt letande efter Lånehäst till min fast track i USA i maj nästa år så kom jag in på en tråd där flera Parelli tränare svarade på frågan angående just gångartshästar och moment som galoppombyten i Parelli programmet.De sa

Set it up for successes

  • lär dig på en häst som kan det
  • Om du kan Gör de momenten med en annan häst
  • haka inte upp dig, vissa hästar kräver mer träning än andra, och för vissa kommer det inte naturligt
  • Det ska vara kul att leka och utvecklas med sin häst!
Eftersom jag har en häst som kan det och gör det någorlunda lätt från marken, både online och liberty, så är det bara att sätta igång och lära mig det uppsuttet, på Glaeda. Det är så lätt att man blir så mål-fokuserad och både människa och häst förlorar glädjen i att vara med varandra. Nedan ser ni mig och Glaeda från i sommras, det hon erbjöd mig då var helt otroligt, det var i sista stund mamma kom på att hon kan filma. Så filmen nedan visar inte vårt allra bästa.
Men det är inte allt. Jag blev även väldigt sugen på att filma något nytt eftersom det var så länge sen, min senaste film var när jag lekte med flickorna tillsammans lösa, och frodis transport film. Dock hade jag velat att snön hade kommit till vår bortglömda del av landet, tänk va fina filmerna skulle bli!
Jag har länge tänk att jag bör utveckla min balans ett steg längre, men i år/vinter ska det bli av, jag ska börja stå på någon av hästarna. Tänk va snyggt om jag kunde stå på både Glaeda och Glodis samtidigt. Men det är show drömmar, samtidigt vill jag lägga tid på att träna Glodis så hon och jag kanske kan ge oss ut på tävlingsbanan.